Bangkok Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu Bangkok Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Bangkok Baby!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Zo, alweer een week verder. Langzaam maar zeker begin ik in te burgeren in deze oh zo drukke, hectische, nooit slapende stad. Na anderhalve week in een wild vreemde stad begin ik me een klein beetje 'thuis' te voelen, al blijft het een wereld van verschil met het kleine, gezellige Oisterwijk en IJmuiden waar ik normaal te vinden ben. Even een update over mijn week!
Maandag middag ben ik dus begonnen met werken bij het reservations department. Vanaf dinsdag werd mij van alles geleerd; van het autoriseren van creditcards tot boekingen maken en van prijzen uit mijn hoofd leren tot aan 1000 afkortingen kennen voor in het bestand. Er komt meer bij kijken dan ik dacht. Helaas ben ik hier maar een maand en gaan ze me dus niet alles leren, omdat dat veel te veel is om in een maandje te kunnen leren. Ik zit met 5 gezellige Thaise meisjes op kantoor. Ze zijn heel aardig en lief, en proberen me met alles te helpen. Helaas praten ze wel ongeveer de hele dag Thais met elkaar en krijg ik weinig mee van de gesprekken die zij met elkaar hebben. Het Engels dat ze spreken is ook bedroevend slecht, dus ze willen en kunnen niet alles voor me vertalen. Zo gingen mijn maandag, dinsdag en woensdag vrij snel voorbij. Ik kon woensdag al wat boekingen zelf in het bestand zetten, wat mijn werk een stuk leuker maakte.
Donderdag en vrijdag was mijn 'weekend'. Donderdag heb ik lekker aan het zwembad gelegen bij het appartement van een van de Nederlandse jongens die we hebben ontmoet. Het was super mooi weer dus ik had een lekker kleurtje te pakken! In de avond zijn we toen wat gaan drinken. Helaas werd Samantha helemaal niet lekker en is het bij een kort avondje gebleven.
Vrijdag had ik ook vrij, maar ben ik in de ochtend veel bij Samantha geweest die echt heel erg ziek was, waarschijnlijk van het eten. Ik voelde me toch een beetje verantwoordelijk voor haar en heb haar zo goed mogelijk geholpen met alles. In de middag ben ik toen naar China Town geweest. Daar is even een heel andere sfeer! Ik was redelijk oprijd weer terug en heb de avond verder doorgebracht met Samantha, die weer een klein beetje aan het opknappen was!
Zaterdag en zondag moest ik gewoon weer werken. Nu waren we maar met zijn 2en, wat ook wel gezellig was! Ik heb dat weekend veel geleerd qua werk, en mijn collega was heel gezellig en lief. Het kantine eten in het hotel is niet altijd even goed, en dat vond mijn collega gelukkig ook! Daarom had ze lekker wat besteld voor ons. Dit was het eerste Thaise eten dat ik echt lekker vond! Het blijft wennen dat bij werkelijk elke maaltijd rijst zit, iets wat ik thuis haast niet eet. Ik mis mijn boterham met hagelslag wel een beetje!!
Zaterdag avond ben ik met Jill naar Khao San Road geweest, de bekende straat van Bangkok. Daar zijn we trouwens met de motor taxi heen gegaan, een heel avontuur op zich! We zaten met zijn 2en achterop een scooter/motor en scheurde met zo'n 80/90km per uur de stad door zonder helm. Het gevoel dat je dood gaat is af en toe best groot op dat moment, haha. Gelukkig lijkt het erop dat deze chauffeurs weten wat ze doen. Zo tikken ze bijvoorbeeld af en toe op je been. Dat is een hint dat je je benen dichter tegen de scooter aan moet houden omdat je anders tegen auto's aankomt. Toch fijn om te weten. Na Khao San Road zijn we bij ons in de buurt nog even wat gaan drinken en daarna op tijd weer onze kamer in gegaan, want er moest weer gewoon gewerkt worden de volgende dag..
Enorm raar dat iedereen nu lekker carnaval aan het vieren is als ik s'ochtends op sta! Wel de ideale gelegenheid om mensen nog even te spreken, al zijn ze dan allemaal lekker dronken, haha! Het tijdverschil is wel vervelend af en toe, vooral om contact met het thuisfront te houden. Maar ach, we komen er wel;)!

Tot schrijfs!

  • 16 Februari 2015 - 16:48

    Ella Beukman:

    he vrouwke mooi verhaal weer om te lezen echt leuk het meeste wist ik al natuurlijk lekker eff op facetime was fijn je weer eff te zien dikke knuf

  • 16 Februari 2015 - 16:52

    Els:

    Heerlijk Lin om dit allemaal te lezen. En blij dat je al beetje bent gewend

  • 16 Februari 2015 - 16:54

    Els:

    Haha, de helft staat er niet op. We spreken verder wel op app. Hvj

  • 16 Februari 2015 - 20:02

    Marieke:

    Hai lieve Linda, dat is weer een mooi verhaal! Jouw thuisfront waardeert dit zeer! Het is net of we het allemaal een beetje mee maken. Beentjes bij elkaar op de scooter, terwijl je met 80 km door de stad scheurt, zijn teksten die wij moeders (in alke soorte) niet willen lezen.....
    Fijn dat je een beetje gaat wennen! Goed dat je vertelt wat je bezig houdt! Wij zijn trots op je! Liefs vanuit Driehuis!

  • 16 Februari 2015 - 21:38

    Lian Janssen:

    Fijn om de reisverslagen te lezen. En dat je het naar je zin hebt. Ik kijk uit naar het volgende verslag

  • 16 Februari 2015 - 23:16

    Mari:

    Mooi verhaal Linda het lijkt wel een film zo ik dit verhaal lees,maar ben blij dat jij en Samanta het goed kunnen vinden,ook dat Oisterwijk en IJmuiden niet vergeten worden doet me zeer goed op naar je volgende verslag xxx papa.

  • 17 Februari 2015 - 21:38

    Hugo:

    Fijn om te horen dat je al een beetje aan het inburgeren bent, Linda! En de foto's die je plaatst, geven een mooi beeld van hoe het daar is. Veel plezier en geniet volop van alles!

  • 19 Februari 2015 - 07:38

    Monique:

    Hoi Linda kun je geen hagelslag in een winkel kopen? anders aan papa & mama vragen of ze dat voor je mee kunnen nemen. Kijk je wel uit met die motortaxi we willen je wel graag heelhuids terug zien.
    Veel lieve groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3877

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: