Happy Chinese Newyear! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu Happy Chinese Newyear! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Happy Chinese Newyear!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Afgelopen week stond in het teken van het Chinese nieuwjaar. Dit betekende dat er ongekend veel chinezen in de stad te vinden waren en dat voor het hotel betekende het vooral drukte. Bij het reservations department moesten wij dan ook vaak mensen teleurstellen omdat het hotel helemaal volgeboekt was. Donderdag en vrijdag waren mijn vrije dagen. Helaas liep dat anders dan ik had gehoopt. Donderdagochtend kregen we te horen dat we onze kamer uit moesten. Het hotel was overboekt en dus moesten er gasten in onze kamer slapen voor een paar nachten. Maar waar moesten wij dan heen? Het hotel had een kamer op de 23e verdieping geregeld waar Samantha, Trina(een andere stagiair) en ik met ons 3en zouden moeten verblijven. Prima, opzich. De kamer was alleen een rokerskamer, was niet schoon en daarbij bizar klein om met 3en in te moeten. Ook hadden we andere diensten en verschillende dagen vrij en zouden we elkaar eigenlijk alleen maar in de weg zitten. Samantha en ik besloten dus ergens anders te gaan slapen. Ik kon voor 2 nachten bij Jill op haar kamer slapen, die in een ander hotel werkt. Heel fijn!! Helaas was mijn vrije dag ongeveer voorbij toen ik alles had verhuisd. Mijn supervisor vond het gelukkig geen probleem als ik dan zondag vrij zou zijn in plaats van vrijdag. Dit kwam ok beter uit voor Jill, want die moest ook de vrijdag werken. Donderdag avond ben ik samen met haar naar Chinatown gegaan, waar het bizar druk was!! Wel heel leuk om eens en chinees nieuwjaarsfeest mee te maken. Overal waren draken shows te zien, precies zoals ik het in mijn hoofd had.
Vrijdag en zaterdag moest ik werken, en zondag was dus mijn vrije dag.Gelukkig kon ik zaterdag avond weer terug naar mijn eigen kamer. Na weer een hele verhuizing zit ik nu weer lekker in mijn eigen kamer. Hopelijk hoef ik er niet nog eens uit.
Zondag zijn we naar een infinitypool geweest hier in de buurt. Daar heb ik een lekker dagje niks gedaan en kunnen genieten an het mooie uitzicht op de stad vanuit het zwembad. Vanaf maandag begon mijn werkweek weer, deze keer van maandag tot en met vrijdag. Ik heb mijn weekend kunnen verzetten, zodat die deze week op zaterdag en zondag valt. Vrijdag avond vlieg ik namelijk naar Phuket met Jill, om daar Maria, Ashley en Anne op te zoeken! Heel veel zin in. Jill en ik werken vrijdag beide de hele dag gewoon, pakken daarna snel een taxi en savonds om 21:10 vertrekt ons vliegtuig. Het is iets meer dan een uurtje vliegen en dus zijn we nog vrij optijd daar. Zaterdag en zondag lekker aan het strand liggen en we gaan een boottochtje maken daar! Vanaf volgende week ben ik niet meer bij reservations department te vinden, maar verhuis ik naar de Club Floor. Daar heb ik wat minder zin in eerlijk gezegd. De stagiaire die daar afgelopen maand is geweest vindt het echt helemaal niks. Ze kan weinig doen en voelt zich een beetje het slaafje. Hopelijk valt het mee!
Verder kan ik wel zeggen dat ik aardig ben gewend aan het leven hier. Het is toch even iets anders dan op vakantie gaan. De tijd gaat voor mij vrij snel voorbij, al zal dat voor sommigen in Nederland wel anders zijn..;)Over iets meer dan 6 weken staan pap en mam al op de stoep, ik ben benieuwd wat zij er van vinden hier haha! Als zij weer weg zijn duurt het niet lang meer voordat Maarten hier (waarschijnlijk) is met zijn familie. Ook een mooi vooruitzicht! Ik probeer nog veel tijd vrij te maken om lekker te facetimen en skypen met het thuisfront, al is dat wel lastig met het tijdverschil!

So far so good! X


  • 25 Februari 2015 - 10:27

    Marieke:

    Met jouw beschrijving voor ogen en de foto's in het achterhoofd, kan ik mij een aardig beeld vormen van jouw leventje in Bangkok. Ik kan me goed voorstellen dat de tijd voor jou best snel gaat. Hier gaan de weken ook snel, hoor en elke week denk ik - bij wijze van spreken - 'het weekend is een dag tekort'.
    Heerlijk dat je ouders straks komen. Wij zijn druk aan het zoeken en kijken. Het resort waar Mark en Diane al een paar keer geweest zijn, wordt verbouwd in de periode dat wij willen komen. Nou ja, jammer, maar er is genoeg te vinden.
    Lukt het je wel om een paar dagen vrij te krijgen als je ouders er zijn? Ik hoop van wel!
    Lieve Linda, blijf lekker verslagen schrijven, houd ons op de hoogte en geniet van iedere dag!

  • 25 Februari 2015 - 15:08

    Mama:

    Hoi lin leuk verslag weer en ja wij zijn stiekum al aan het aftellen.ben al lekkere dingen voor je aan het inkopen zoals hagelslag en cup à soup

  • 25 Februari 2015 - 15:32

    Lian En Geert Janssen:

    Hoii Linda. Wat leuk dat je iedereen zo op de hoogte houd van je stage. We lezen het met veel plezier. We zijn blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Ik zou ze geen ga door met je verslagjes, en informeer ons zo veel mogelijk. Dan hoeven wij zelf niet zo lang in het vliegtuig te gaan zitten, omdat we alles al weten via jou, haha. Veel Oisterwijkse groetjes, Lian en Geert. XXXXX

  • 25 Februari 2015 - 19:23

    Ella:

    he lin leuke verhalen mooi om te lezen en heerlijk om jou ook zo te zien genieten mooie foto's en verhalen en af en toe FaceTime naar ons fijn vind ik het om je eff te horen lachen enja papa en mama tellen af heel begrijpelijk nou geniet van het leuke weekend kun je er weer een werk week tegen liefs van de beukjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 3879

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: