Bangkok & Krabi met papa en mama! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu Bangkok & Krabi met papa en mama! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Bangkok & Krabi met papa en mama!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 April 2015 | Thailand, Krabi

Op 12 April kwamen papa en mama aan in Bangkok. Ik had die dag vrij, dus ik kon ze gaan ophalen bij het vliegveld. Hun eerste reactie van de stad was; wat een drukte! Grappig, want het was rond die tijd enorm 'stil' in de stad vanwege het Songhkran festival. Nadat ze zich hadden gesetteld in het hotel, waar ik een super mooie kamer voor ze had kunnen regelen, zijn we wat gaan drinken. Gelijk maar met de Tuktuk, hadden ze dat ook gelijk meegemaakt. Helaas kwam er al snel een stortbui aan wat 2uur heeft geduurd. In de avond zijn we ergens gaan eten en s'avonds optijd naar bed. De dagen erna moest ik gewoon werken en hebben zij zelf de stad een beetje verkend. Zoals ik al zei was het Songkran, wat eigenlijk het buddhistische Thaise nieuwjaar inhoud. Dat wordt hier 3 dagen gevierd met heel veel water. Werkelijk overal waar je loopt word je nat gespoten met waterpistolen of worden er buckets water over je heen gegooid. Zo kwamen papa en mama dus doorweekt weer aan in het hotel na en bezoek aan the Grand Palace, haha. Na mijn werk zijn we dus maar in het hotel gebleven en hebben we daar gegeten.
Tegelijkertijd dat mijn ouders hier waren, kwam ook mijn stage coach naar Bangkok om te zien hoe het met ons ging etc. Ook zij had de pech van het Songhkran festival. We hebben met haar gegeten en daarna zijn Samantha, Jill en ik naar het welbekende Khao San Road gegaan om Songhkran van dichtbij mee te maken. Dat was echt de meest vette avond die ik heb gehad hier tot nu toe!! Alle mensen in feeststemming en het gaat er allemaal heel gemoedelijk en respectvol aan toe, ondanks dat de emmers water om je oren vliegen!
Woensdagochtend was het tijd om naar Krabi te vliegen met papa en mama. Ik had 4 dagen vrij en kon dus een paar dagen met hun mee. Daar hebben we 2 dagen een tour gedaan. De eerste dag hebben we een olifantentocht gedaan en daarna een waterval bezocht. Super mooi!! Op de rug van een olifant door de bushbush in Krabi, best apart maar wel heel leuk om meegemaakt te hebben! Daarna was het een hele klim om bij de waterval aan te komen. Ook daar was het heel mooi! In de middag hebben we aan het zwembad gelegen en s'avonds lekker gaan uiteten. De dag erna hadden we een tour geboekt voor de hele dag, naar de PhiPhi eilanden. Dit is toch wel een stukje paradijs van Thailand. Met een bootje gingen we langs de verschillende eilanden en konden we steeds even uitstappen om te chillen aan het strand of dingen te bekijken. Zo zijn we dus ook op Maya beach (Van de film The Beach) en Monkey beach geweest. Ik ben op zaterdag avond terug naar Bangkok gevlogen omdat ik de dag erop weer moest werken; papa en mama zijn toen op dinsdag middag naar Bangkok gekomen. Songhkran was inmiddels voorbij wat betekende dat iedereen weer terug in de stad was. Nu was het pas echt druk! Na mijn werk heb ik pap en mam even de stad mee ingenomen en heb ik ze wat dingen laten zien; plekken waar ik zelf vaak kom en de bekende straatjes die je toch wel gezien moet hebben. Zo zijn we even naar Cheap Charlies geweest en hebben ze ook Aussie Bar gezien. Ik heb ze ook door Soi Cowboy laten lopen, wat een van de bekendere hoerenstraten in Bangkok is. Het is en blijft apart, haha.
En zo vlogen de dagen eigenlijk voorbij. Afgelopen donderdag zijn ze het vliegtuig weer ingestapt en kwamen ze donderdag avond weer aan in Nederland. Voor mij is het nu aftellen totdat Maarten en zijn familie hier is. Over zo'n 2.5 week is dat zover! Heel veel zin in:).
Op het moment moet ik veel werken omdat ik wat dagen achter elkaar ben vrij geweest en ook in Mei veel vrij heb. Helaas vind ik het werken nog steeds niet fantastisch en duren de dagen enorm lang voor mijn idee. Vandaag heb ik een dagje vrij na 7 dagen werken, en deze week moet ik weer 6 dagen. Gelukkig heeft mei leuke dingen in het vooruitzicht; 8 mei gaan Jill, Caroline en ik naar het concert van The Script, van 14 tot en met 24 mei is Maarten hier, en het laatste weekend van Mei staat er een tipje naar Chiang Mai gepland om naar een tijgertempel en olifanten park te gaan. Ondanks het vaak saaie werk vermaak ik me heel goed hier en geniet ik van alle dingen die ik hier doe!!

  • 26 April 2015 - 10:33

    Ella:

    Mooi vertaal weer lin en we hebben al veel gehoord van pap en mam trots op mijn overbuurmeisje (derde dochter)

  • 26 April 2015 - 14:04

    Mari:

    Mooi reisverslag en wij zijn blij dat we het van dichtbij hebben kunnen mee maken,zeker om te zien hoe jij het daar mee maakt in een heel andere cultuur,het werk stelt dan misschien wel niet alteveel voor maar de ervaring die je er aan overhoud is zal je altijd bij blijven en je zal er sterk uitkomen.gr pap en mam.

  • 26 April 2015 - 18:42

    Maarten:

    Mooi verhaal hoor

  • 26 April 2015 - 18:43

    Maarten:

    Over 2,5 week mag ik eindelijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3880

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: