Long time no see! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 April 2015 | Thailand, Phuket

Wow, 11 april alweer, en ondertussen best een tijd geleden dat ik wat heb geschreven! Nog een half uurtje uitzitten op mijn werk(en dus dit verslagje schrijven) en dan is het weer klaar voor vandaag. Morgen komen papa en mama aan. Ik heb vrij van mijn werk dus kan ze gaan ophalen. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden!! Op zich komen ze een beetje op een ongelukkige datum aan, want vanaf maandag is het Songhkran in Thailand. Dit is zijn 3 feestdagen die door heel Thailand gevierd worden en het houdtg vooral in dat je elkaar natspuit met water, overal en de hele dag door! In Bangkok wordt het wat minder uitgebreid gevierd, veel mensen trekken naar het zuiden en gaan dit op het strand vieren! Maar ach, we maken er wat van:).
Inmiddels ben ik verhuisd van department, en ben ik nu toch op de Club Floor beland. Ik keek er heel erg tegen op in het begin. Het is zeker niet wat ik mijn hele leven wil doen maar het is ook niet verschrikkelijk. Ik heb een beetje pech dat het low season is begonnen en het dus heel erg rustig is in het hotel. Weinig check-ins dus het duurt ook lang voordat ik wat leer, want ik vergeet het allemaal weer.. Ondanks dat stage behoorlijk saai is af en toe, maak ik er maar het beste van. 2 weken geleden hadden we een team dag hier, waar elk department hard zijn best voor had gedaan. Leuk om te zien hoe ze zich inzetten en het naar hun zin hebben.
De afgelopen tijd ben ik naar Koh Samet geweest samen met Jill en Caroline. Daar hebben we lekker gechilled aan het strand en in de avond uitgeweest. Was wel weer even lekker, weg uit de drukte in Bangkok! Toch is Bangkok echt heel leuk en als je eenmaal aan de drukte gewend bent, is het maar heel normaal. April is aangebroken en dat betekent dat het weer begint te veranderen... Ongeloooooofelijk heet en op zijn tijd valt er belachelijk veel regen in korte tijd! Zo kwam ik laatst uit een club en stond ik tot mijn knieen in het water, zoveel had het geregend in zo'n anderhalf uur tijd!
Morgen is dus mijn dag vrij, en maandag en dinsdag moet ik weer werken. Van woensdag tot en met zaterdag vlieg ik met papa en mama naar Krabi, om nog een beetje van het strand te kunnen genieten. We gaan daar ook nog een tour doen, met een olifantenrit en een bezoek aan een waterval. Leuk vooruitzicht!! Over een maand is Maarten hier ook al met zijn famliie, dus dat begint ook heel dichtbij te komen! Zo gaat de tijd hier stiekem best snel!
Ik ben de afgelopen tijd wat meer gaan optrekken met een van mijn collega's, May. Zij is sinds Maart aan het werk in het hotel en woont dichtbij het hotel. s'Avonds gaan we wel eens samen eten of naar een winkelcentrum, wel gezellig! Op het moment ben ik aan het werk met een meisje, zij is wel Thais maar is opgegroeid in Zwitserland. Zij snapt mij, als Europeaan zijnde, dus maar al te goed!
Voor nu, ga ik genieten van mijn vrije avond en morgen naar het vliegveld toe!

X!

  • 11 April 2015 - 12:55

    Monique:

    Wat fijn dat je ouders er morgen zijn dat is weer een leuk vooruitzicht. en volgende maand je schatje met zijn familie ook weer een leuk vooruitzicht je hebt alleen maar leuke dingen waar je naar uit kunt kijken. Ik ben benieuwd hoe je ouders de olifanten rit gaan beleven mijn ouders vonden dat een aantal jaren geleden heel leuk.(graag foto's).

  • 11 April 2015 - 15:25

    Els:

    Leuk om het zo weer te lezen, al wist ik alles natuurlijk al. Geniet van je vrije dagen en natuurlijk vooral van "ons mam en pap". Heel veel plezier en liefs!!!!

  • 11 April 2015 - 17:55

    Marieke:

    Mooi verslag, Linda....bedenk maar steeds dat dit een ervaring is die niet iedereen in zijn of haar leven opdoet en wat je nooit meer vergeet!
    Ga maar heerlijk genieten van het weerzien met je ouders....we zijn natuurlijk reuze benieuwd hoe zij het ervaren....en over vier weken loop je weer hand in hand met je grote vriend....en ons erbij. Wij kijken er zeer naar uit en treffen reeds de eerste voorbereidingen...luchtige kleding aanschaffen.....
    Veel plezier in Krabi en tot over vier weken...dikke kus!

  • 11 April 2015 - 18:37

    Wilna Van De Looij :

    Hoi Linda,leuk verhaal, wij leven met je mee en vinden het leuk om jouw reisverhalen te lezen.
    Geniet van het bezoek van je ouders en laat ze zo veel mogelijk zien
    Groetjes. Willy en Wilna van de Looij

  • 11 April 2015 - 19:50

    Ella :

    Lieve lin.

    We kennen je verhalen en toch nog steeds leuk om te lezen we zien je regelmatig via FaceTime papa en mama zijn vertrokken en kunnen niet wachten tot ze jou zien wat tuurlijk te begrijpen is ik spreek namens ons 5 heel erg veel plezier met papa en mama geniet ervan we zullen de komende dagen ook wel weer FaceTime zien we je weer veel liefs van ons en hoop dat het lekkers wat we gestuurd hebben smaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3886

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: