Bangkok & Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu Bangkok & Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Bangkok & Hua Hin

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Back to work! Na 10 dagen vakantie ben ik weer begonnen met werken. Op 14 mei kwam Maarten met zijn familie hier in de ochtend aan. Ik moest die dag nog werken dus ze zouden me in het hotel komen opzoeken en dan zouden we samen weggaan. Ik had al gewaarschuwd dat het af en toe best lang kan duren hier met het verkeer, en dat bleek.... een uur duurde het voordat ze van het ene bij het andere hotel waren. Maar dat mocht de pret niet drukken. Die avond hebben we samen gegeten en daarna zijn Maarten en ik nog weggeweest samen naar een barretje waar ik vaker kom. De dagen erna verbleef ik met Maarten, Hugo en Marieke in het Peninsula Hotel in Bangkok. Echt een ongelofelijk mooi, luxe hotel. Op vrijdag zijn we het Grand Palace en WhatPo gaan bexzoeken. Daar was ik ook nog niet geweest. Gelijk een TukTuk ritje meegepikt uiteraard. In de middag hebben we toen lekker aan het zwembad gelegen in het hotel, wat direct aan de rivier lag. Heel mooi uitzicht dus! Op zaterdag ochtend hebben we onze fietstocht gemaakt. Ik was heel benieuwd hoe het zou zijn, maar had er al goede verhalen over gehoord. Het was inderdaad ook heel erg leuk en bijzonder om mee te maken. Ondanks dat ik op verschillende plekken waar we zijn gestopt al was geweest, heb ik ook nog veel nieuwe dingen gezien. Dan zie je pas echt hoe de mensen hier leven! Dit was al onze laatste dag Bangkok, achteraf gezien wel jammer. Maar, onze volgende bestemming was ook zeker leuk; Hua Hin. Met een busje werden we erheen gereden, zo'n 2.5 uur van Bangkok. We kwamen aan bij een klein, maar heel mooi resort waar we nog een week zouden doorbrengen. Overdag lagen we vooral aan het zwembad, en in de middag gingen we meestal naar de poolbar, die in het zwembad lag. Hua Hin heeft een leuke avondmarkt waar we meestal gingen eten en daarna nog wat drinken en een potje poolen (haha, ja ik en poolen). We zijn nog een keer naar de aapjes geweest die hier bij het strand zitten en de een na laatste dag hebben we een excursie gedaan. Daar hadden ze van te voren niet bij gezegd dat we moesten ploeteren. We gingen een grot bezoeken. Daarvoor moesten we door de bushbush zo'n 400 meter omhoog klimmen. Opzich geen pretje met de hitte op het moment. Maar, de grot was mooi gelukkig:)! In de middag hebben we nog een olifantenrit gemaakt. Daar waren we alle 4 niet super enthousiast over, maar het was een leuke ervaring.
Helaas zat de vakantie er zondag op. Heel vroeg zijn we vertrokken uit Hua Hin en ben ik vanuit het vliegveld terug naar mijn hotel gegaan. Voor mij is het nu nog zo'n 8.5 week stage lopen (24 juli zou mijn officiele laatste dag zijn). Daarna staat Maarten en mij nog een leuke reis door Thailand te wachten!!

  • 19 Juni 2015 - 06:29

    Marieke:

    Wat hebben we genoten, hè Linda? Als ik het ze terug lees, dan zou ik wensen dat we het nog een keer mochten doen. Het is dat jij nog lekker alleen met Maarten wil zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 3888

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: