First trip! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu First trip! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Veldhuizen - WaarBenJij.nu

First trip!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2015 | Thailand, Phuket

Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, dus even een kleine update! Ik ben op het moment aan het werken, maar het is ontzettend rustig bij de reserveringen. Het hotel zit helemaal vol dus we kunnen geen reserveringen meer aannemen, wat ervoor zorgt dat er vrij weinig te doen is.
Vorige week ben ik een weekend naar Phuket geweest met Jill, om daar Anne, Maria en Ashley op te zoeken. We hebben een heel leuk weekend gehad! Op zaterdag hadden we een dag een boot gehuurd, waarmee we naar verschillende kleine, rustige, mooie eilandjes zijn geweest. Overal konden we even stoppen en doen wat we willen. We kregen ook de kans om te snorkelen in de mooie heldere zee! Heel leuk!! Rond 4uur waren we wel door gebrand van de zon en zouden we naar het begin punt terug gebracht worden. Dat zou zo'n 40 minuten duren, tot we zonder benzine zaten.. De man die met ons mee vaarde had niet goed opgelet en daar zaten we, midden op zee. Na een half uur wachten kwam er en volgend bootje aan die ons mee naar het strand heeft gesleept. Daar konden we weer, dachten we! Na zo'n 10 minuten varen viel de motor uit, en die was niet meer aan te krijgen. Dus moesten we weer wachten. We werden naar een strand gebracht, maar dit was niet het strand waar we waren opgestapt. Ongeveer anderhalf uur later dan gepland stonden we weer op ons beginpunt. Het kan allemaal hier. In de avond zijn we ergens lekker gaan eten en daarna hebben we even het uitgaansleven bekeken. Dat was echt heel vreemd!!!!! Ontzettend druk, bijna alleen maar toeristen en ontzettend veel Thaise hoeren! Ook de pingpong shows zijn niet weg te denken daar. De volgende dag hebben we nog lekker aan het strand kunnen liggen, en savonds vertrok ons vliegtuig richting Bangkok weer.
Helaas werden Jill en ik die nacht allebei ziek wakker, en bleken we voedselvergiftiging opgelopen te hebben. Echt niet fijn! Ik heb me 2 dagen ziek gemeld van mijn werk, aangezien alles wat ik at of dronk er binnen een no-time weer uit kwam. Na veel uitgerust te hebben en haast niks te hebben kunnen eten, ging het weer wat beter. Op dinsdag avond zouden we Samantha's verjaardag vieren, die de dag erna was. Daar ben ik wel heen geweest, en dat was heel gezelig! Met wat buitenlandse interns die we hier hebben leren kennen hebben we het gevierd.
Woensdag was een nationale feestdag hier, en dus had ik vrij van het werk. Een extra dagje rust! Vanaf donderdag moest ik weer werken tot en met zondag. Helaas kregen we op vrijdag te horen dat we wederom onze kamer moesten gaan verlaten. Echt heel erg vervelend en irritant. Op het moment slaap ik met een andere stagiaire, die andere diensten als ik heeft dus het is best vervelend qua slapen. Ik hoop aanstaande vrijdag weer terug te kunnen naar mijn eigen kamer!
Verder verloopt het op stage een beetje moeizaam op het moment. We worden een beetje van het kastje naar de muur gestuurd naar ons idee, en de communicatie is slecht! Zo zou ik vanaf deze maand naar de Club Floor gaan, en had ik mijn rooster etc. daarvoor al ontvangen. Een dag voor de nieuwe maand begon had het hotel ineens besloten om ons toch nog maar een maand in hetzelfde departement te laten staan, wat dus betekende dat onze roosters weer veranderden. Samantha en ik hebben allebei een beetje het gevoel dat we stil staan qua leren, en veel dagen doen we niks of de klusjes die niemand anders wil doen. Morgen hebben we daarover een gesprek, om te kijken of we wat kunnen veranderen.
Maar er is ook goed nieuws! Ik heb in april 3 dagen vrij gekregen om samen met papa en mama naar Krabi te vliegen en daar even te kunnen chillen! Mooi vooruitzichtje. En daarbij, staat de reis van Maarten en zijn familie naar hier ook vast! Ik heb daarvoor 9 dagen achter elkaar vrij gekregen, en kan dus met hun mee:D!
Deze week werk ik tot en met vrijdag, en heb ik het weekend lekker vrij. Ik probeer niet te veel op de kamer te zijn, en er in de avonden even uit te gaan.

Tot snel X

  • 10 Maart 2015 - 10:13

    Ella:

    he lin mooie vooruitzichten joh je paps en mams kunnen niet wachten dikke kus

  • 10 Maart 2015 - 10:18

    Els:

    Blijft leuk om je stukjes te lezen, ook al spreken we elkaar. Vooral doorgaan!

  • 10 Maart 2015 - 10:19

    Els :

    Waarom doen emoticons het niet!!!!

  • 12 Maart 2015 - 20:03

    Marieke:

    lieve Linda,
    Onze reis naar Bangkok is een feit; de aanbetaling is gedaan!
    Wij kijken er zeer naar uit! Nu eerst skiën....ook leuk en dan 7 weken hard werken...en dan stappen we met zijn drieën in het vliegtuig!
    Maar eerst ga je lekker je ouders weer zien; ook reuze fijn!

    Dikke kus

  • 15 Maart 2015 - 17:19

    Eric & Lizette:

    Beste Linda,

    Fijn om te horen dat het goed met jou gaat! Wat is het mooi dat je dit mag ervaren. Dit lijkt ons een heel mooi avontuur, en dat aan de andere kant van de wereld, waar de normen en waarden heel anders zijn dan bij ons in West-Europa! Maak er een leuke en vooral leerzame reis van. Veel succes en wij horen graag van jou!

    Eric en Lizette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Linda

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3891

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 09 Augustus 2015

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: